PDA

View Full Version : Hoe moet ik beginnen?

richardbrouwer
12-01-2007, 09:00 PM
Voor mijn dochter wil ik een www.blabla.nl (nog geen naam bepaald) aanmaken. Ik wil uitsluitend foto's plaatsen, met de mogelijkheid voor mijn bezoekers om een reactie achter te laten.

Om een domein en webspace te verkrijgen heb http://www.helderhosting.nl/ in mijn gedachten. Mijn Engels is prima, maar niet goed genoeg om de handleiding hier te volgen. Wie kan mij op weg helpen om een fotoblog te maken?

Dennis
12-03-2007, 06:44 PM
Richard, ik kan je er wel mee helpen. Heb je al een template in gedachten?

Voor je doeleinden is Pixelpost ideaal. Het handigst is dat je eerst een domein naam aanvraagd met hosting. Helderhosting heeft mysql en php, dus dan gaat het wel goed komen.

Als je de gegevens hebt geef deze dan even door, dan kan ik de installatie wel voor je uitvoeren. Pixelpost is in het Nederlands dus dan is Engels ook niet meer nodig. Plus het feit dat ik in het development team zit en Nederlands spreek. ;)

Ik raad je aan om even te kijken op http://pixelpost.myd3.com/extend/templates/ welke templates je mooi vind.

richardbrouwer
12-04-2007, 11:50 AM
Nou het is me al gelukt. Beetje logisch nadenken en dan kom je al een heel eind ;-)

Ik zal in het forum gauw het uiteindelijke resultaat zetten (de url dus ;-))

Dennis
12-04-2007, 06:56 PM
Okido, succes er mee en als je er niet uitkomt, kun je het altijd vragen.

richardbrouwer
12-04-2007, 07:42 PM
Hoi....

Is het eigenlijk eenvouding om de 'about' tekst zelf aan te passen?

Ik heb nu op www.puurguusje.nl mijn fotoblog staan...

Dennis
12-05-2007, 05:24 AM
ik zie dat je de template visions gebruikt. Om de een of andere reden wordt de stylesheet bij mij niet goed geladen waardoor de pagina niet gestyled is.

Je kunt de about tekst aan te passen door in de template folder het bestandje 'about_template.html' aan te passen. Hiervoor kun je een teksteditor gebruiken (geen MS Word).

richardbrouwer
12-06-2007, 06:46 PM
Klopt....maar is Visions wel geschikt voor 1.6? Of zou dat niet moeten uitmaken?

Dennis
12-08-2007, 01:18 PM
In theorie zouden templates van versie 1.4 gewoon moeten werken op nieuwere versies van Pixelpost. Echter zul je dan niet de nieuwe features zien.