Pixelpost

Authentic Photoblog Flavour

Go Back   Pixelpost Forum > SUPPORT / INFORMATION > Pixelpost International > Nederlands

Post Reply

Thread Tools
Old 05-25-2007, 04:35 PM
blankie's Avatar
blankie Offline
forum loafer

Meerdere gebruikers addon?

Zie dat er heel veel vraag is naar een addon die andere gebruikers kan laten inloggen onder hun eigen inlog naam en paswoord! Ik zou heel graag zoiets willen, eigelijk alleen om familie, vrienden af en toe een foto te laten plaatsen zonder dat men in het admin gedeelte komt! Ik wil ze alleen de mogelijkheid geven om een foto te plaatsen. Dus ze moeten inloggen en dan alleen de "nieuwe foto" pagina krijgen? Dit moet toch mogelijk zijn, er is zoveel vraag naar zo'n addon!
Reply With Quote
Old 05-25-2007, 05:28 PM
Dennis's Avatar
Dennis+ Offline
Team Pixelpost

Send a message via MSN to Dennis
Ik snap dat je het graag wil hebben. Niets belet je om het te gaan maken. Wij hebben het te druk met het ontwikkelen van pixelpost. Ik heb daarnaast genoeg aan de addons die ik onderhou.

Misschien dat ik ooit nog wel eens wat ga schrijven, maar reken er op dat het niet makkelijk is om dit als een addon te schrijven. Ik zou het eerder zoeken in een los PHP script met een formulier om in te loggen en een formulier om te posten. Maar ook dan heb je veel werk om dit te maken.

Pixelpost is hiervoor ook niet geschreven.
Old 05-25-2007, 05:32 PM
JinxXx Offline
forum loafer

CMS noemen ze dat
Reply With Quote
Old 05-25-2007, 05:34 PM
Dennis's Avatar
Dennis+ Offline
Team Pixelpost

Nu zijn er wel addons voor een mini_cms en maxi_cms. Misschien kun je die (mis/ge)bruiken. Maar misschien is een ander pakket ook een optie. Ik stel dan Gallery voor, deze heeft wel ondersteuning voor de dingen die jij wilt.
Old 05-25-2007, 05:35 PM
JinxXx Offline
forum loafer

Drupal is ook erg goed, alleen wat uitgebreider. suc6
Reply With Quote
Old 05-25-2007, 05:37 PM
Dennis's Avatar
Dennis+ Offline
Team Pixelpost

Drupal en Wordpress e.d. zijn overigens geen fotoblog pakketten. Dit is meer voor een textuele blog.
Old 05-25-2007, 06:05 PM
blankie's Avatar
blankie Offline
forum loafer

Ik begrijp dat Pixelpost hier niet voor gemaakt is maar er is zoveel vraag naar! En waarom niet, het voegt weer iets toe aan al het geweldigs dat Pixelpost nu al biedt. En Pixelpost wordt er alleen maar completer door, dus nog populairder...

Is er geen simpele snelle oplossing, zoals in admin.php de links naar de gebruikersmenu te verbergen? Kan iemand me verder op weg helpen? Zal me ook eens verder in de addons voor een mini_cms en maxi_cms verdiepen!

Thanks voor jullie snelle reactie's trouwens...
Reply With Quote
Old 05-25-2007, 08:58 PM
Dennis's Avatar
Dennis+ Offline
Team Pixelpost

Geen dank, met wat PHP kennis kun je een heel eind komen. Als je er niet uitkomt kun je altijd vragen, ik ben niet te beroerd om te helpen.

Probleem is dat ik geen tijd heb om een dergelijke addon te ontwikkelen omdat er naar mijn idee wat belangrijkere zaken liggen die afgerond moeten worden.

Pixelpost 1.6 is voornamelijk door twee personen in elkaar gezet. Het team is gelukkig nu wat groter, maar het duurt even voordat iedereen snapt wat wij allemaal veranderd hebben
Old 05-26-2007, 06:40 PM
blankie's Avatar
blankie Offline
forum loafer

Hallo again...

idd. Het valt allemaal heel erg mee. Door simpel de gebruiker links zoals addon, reacties, opties enzo weg te halen uit de index.php (admin map) en alleen nieuwe foto en uitloggen over te laten creëer je een veilig upload menu waarbij de kwetsbare plekken in pixelpost admin buiten schot blijven voor diegene die alleen maar foto's wil uploaden. Je moet wel voor jezelf nogmaals de oude ongeschonden index.php onder een andere naam bv indexxx.php overzetten naar je server database. Dit is toch een simpele oplossing, vreemd dat niemand hier op kwam?
Reply With Quote
Post Reply

Thread Tools

All times are GMT. The time now is 11:19 AM.